ANALISIS KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN WARDAH COSMETIC DIKABUPATEN KAMPAR

Neneng Afridawati, Caska Caska

Abstract


This study aims to determine the effect of brand image and price on consumer purchasing decisions. The population in this study is the people of Kampar district who use and purchase Wardah Cosmetics products in this case the number is unknown. The sampling technique in this study usesnon-probability sampling techniques with the incidental sampling method.Researchers chose respondents to those who consumed and came to shop at Wardah Cosmetics stores. Based on the results of the research that has been done, it can be concluded that the brand image and Price simultaneously or jointlyeffect the customerpurchasingdecision variable.

Keywords


Brand image, Price, Purchase Decision

Full Text:

PDF

References


Ardianti, C., Sal am, A., & Nuryani, H. S. (2018). Pengaruh Celebrity Endorser Dan Brand Image Terhadap Keputusan Pembelian Di Instagram (Studi Kasus Pda Mahasiswa Universitas Teknologi Sumbawa Angkatan Tahun 2016 Sampai Dengan Tahun 2018). Jurnal Manajemen Ekonomi Dan Bisnis Universitas Teknologi SUMBAWA, 2-4.

Aristayasa, I. K., Mitariani, N. E., & Atmaja, N. C. (2020). Pengaruh Persepsi Harga Dan Brand Image Terhadpa Keputusan Pembelian Dan Dampaknya Terhadap Kepuasan Konsumen. Vol. 15. No.2., 4-7.

Caska dan Henny Indrawati. (2018). "How to Maintain Sustainability of Micro and Small entreprises of Crspy oil Palm Mushroom". Journal of Science and Technology. No. 2053-4620.

Dessy, A. (2014). Pengaruh Citra Merek Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Pada Ramai Swalayan Peterongan Semarang. Ekonomi dan Bisnis, 12.

Fandy, Tjiptono. 2014. Pemasaran Jasa. Andi : Yogyakarta.

Firmanto, Y. (2019). Pengaruh Brand Imange Dan Harga Terhadap Keputusan

Kotler, P., & Amstrong, G. (2014). Principles Of Marketing, 12th Edition Jilid 1 Terjemahan Bob Sabran. Jakarta: Erlangga.

Indrawati, Henny.,Caska., dan Suarman. (2020). "Barriers to Technological innovations of SMEs :how to solve them?". International Journal of Innovation Science, No1757-2223.

Nugraha, R. A., Sustiyatik, E., & Andarini, M. (2019). Pengaruh Brand Image Dan Harga Terhadap Keputusan Pembelian Smartphone Xiaomi (Di Kota Kediri (Studi Kasus Pada Garden Cell Kediri). JIMEK-Volume 2 Nomor 2 Desember, 16.

Pratama, R. A. (2020). Pengaruh Brand Image Diskon Harga Dan Kualitas Produk Terhadap Keputusan Pembelian Di Aplikasi Bukalapak. Ekonomi Dan Bisnis UM, 55-60.

Salimun, & Sugiyanto. (2019). Pengaruh Brand Image Dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Rumah Makan Begal (Bebek Galak). Proseding Seminar Nasional Humanis, 563-567.

Saputra, D. M. (2020). Pengaruh Brand Image, Price Dan Trust Terhadap Repurchase Intention (Studi Pada Pengguna Kartu Seluler Telkomsel Di Surakarta). Ekonomi Dan Bisnis Universitas Muhammadiyah Surakarta, 5-10.

Saputra, D., Tabroni, & Rachbini, W. (2020). Pengaruh Brand Image Dan Kompetensi Sales Terhadap Keputusan Pembelian Toyota Yaris Serta Dampaknya Pada Loyalitas Pelanggan. Jurnak Ekbang Volue 3, Nomor1, 3-7.

Septiany, D. (2020). Pengaruh Brand Image Dan Celebrity Endorser Terhadap Proses Keputusan Pembelian Komestik PIxy Di Kota Bandung (Survey Pada Konsumen Offline Store Pixy). Ekonomi Bisnis, 45-50.

Shanti, M. (2019). Pengaruh Brand Image, Kualitas Produk Dan Reference Group Terhadap Minat Beli Produk Kosmetik Lipstik Wardah. Ekonomi dan Bisnis, 12.

Sutejo, B. (2020). Analisis Penegaruh Brand Image, Kelompok Acuan Dan Presepsi Harga Terhadap Proses Keputusan Pembelian Sepatu Vans Pada Mahasiswa Pengguna Sepatu Vans Di Universitas Muhammadiyah Surakarta. Electronic Theses and Dissertations, 5-8.

Syafriani, S, Caska & Hardisyem. (2016). Pengaruh bauran pemasaran (Marketing mix) terhadap Keputusan Pembelian Konsumen Pada L'Cheese Factory Kecamatan sukajadi Kota Pekanbaru. Jurnal Pendidikan EkonomiUniversitas Riau

Taqwa, Y. (2020, Februari). Pasar Potensial Produk Kosmetik Indonesia. Jakarta: Pelaku Bisnis.




DOI: http://dx.doi.org/10.31258/pekbis.14.1.28-38

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Neneng Afridawati, Caska Caska

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.